Vanliga frågor
FAQ
RETUR
Vänligen använd nedan returadress när ni returnerar varan/varorna. Packa produkterna varsamt och returnera de i en försändelse som håller för postgången.
Returen betalar du själv.
Postadress:
Kilian Phillipe
Formgatan 3 lgh 1304
216 49 Limhamn
BYTE
Utför ovan anvisning för retur. Önskar du byta din produkt lägger du sedan enkelt en ny beställning på hemsidan med det du önskar istället.
KILIAN PHILLIPE har 14 dagar öppet köp. d.v.s. den tid du har på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från och med att du mottagit ditt paket. Tänk på att alla artiklar som skickas tillbaka till oss skall vara i ursprungsskick samt ha kvar alla eventuella etiketter och plomberingar.
FRÅGOR OM LEVERANS
Fråga 1. Hur lång är leveranstiden?
Våra standard leveranstider är 1-3 dagar.
Givetvis finns faktorer som påverkar din leveranstid som vi inte kan kontrollera, en av dessa är Postens hantering. Om produkter har en avvikande leveranstid står detta i produktbeskrivningen.
Fråga 2. Vad kostar frakten?
Gratisfrakt inom Sverige, just nu 0 kr.
Fråga 3. Jag fick ingen orderbekräftelse vid order!
Vänligen kontakta oss på contact@kilianphillipe.com med dina beställningsuppgifter så skickar vi en ny till dig. Kontrollera att du skrivit in rätt mail vid order.
FRÅGOR OM MATERIAL
Fråga 1. Vad består era smycken av för material?
Våra produkter som betecknas Guldpläterade är PVD vakuum pläterade.
Våra produkter som betecknas i rostfritt stål är i utförande 316 stainless steel och har kvalitetssäkrats 4 gånger innan leverans.
Det är 100% allergivänligt då det är fritt från Nickel, Kadmium eller andra vanliga allergiframkallande ämnen
Våra produkter är fukttåliga men bör hanteras varsamt för att behålla dess ursprungliga lyster.
Precis som med alla andra smycken så blir det smutsigt och repigt med tiden av svett och regelbunden användning.
ÖVRIGA FRÅGOR
Fråga 1. Hur kan ni hålla era låga priser, är det fortfarande bra kvalité?
Vår affärsidé är att kvalitet inte ska kosta mer än det måste. Eftersom vi har en nätbutik så har vi lyckats hålla nere hyror och personalkostnader, dessutom så försöker vi ständigt förbättra vår produkt.